Želtanik , alebo smerom ku dnu so ŽSR ....

Autor: Peter Žiak | 14.10.2019 o 17:14 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  117x

Železnice , ako to pôjde ďalej v treťom tisícročí , a snáď to nebude potrebovať zachraňovať štátom  ... 

      Drahí priatelia , dámy,  páni,  vážení potenciálni spolucestujúci. Tento článok bude o mojich skúsenostiach s cestovaním ŽSR . Pochádzam s jedného mesta na juhu západného  Slovenska a do Bratislavy som pravidelne cestovával počas mojich vysokoškolských štúdií 1997 až 2002 . Musím povedať , že počas roka sa cca 2-3x stalo , že vlak meškal.  Nie , čítate správne 2-3x meškal , nie nemeškal ! Pred rokom a pol som znovu  začal z pracovných dôvodov cestovať do Bratislavy . Prisahám , čestné pionierske , od začiatku roku vlak (tzv. Regionálny Rýchlik )  na trati Banská Bystrica – Bratislava asi 2x nemeškal , t.j. išiel presne .

      To isté platí pre rýchliky idúce z Košíc do Bratislavy . Čoraz častejšie sa stáva, do súprav na regionálne rýchliky nie je pripájaný vozeň 1. triedy . Jednoducho rýchlik bez prvej triedy ( pripomína mi to „skvelý“ nápad predávať miesta na státie do lietadla ) . Hlavne že všade počúvam Fidel-Castro propagandu , ako chceme dostať viac ľudí do vlakov. K „prvej triede“ – opakovane v týchto vozňoch nefungujú obe WC .  Ak máte šťastie, v tom ktoré funguje , sa nešmyknete , na grcke a močovke.  Nálepky Vám oznamujú „WI-FI  free“ . Naposledy som to už začal počítať – za hodinu mi to padlo 9 krát.  Pre tých , ktorí poznajú Bratislavu , na Trnavskom mýte , za bývalou železničnou poliklinikou ( ktorú už stihli predať )  je veľká budova – „odštepný závod“  IT služby železníc. Niekto by si tam mohol všimnúť , že je rok 2019 ...    

      Niečo tu nesedí . Od 1989 do 2019 je 30 rokov. Akým vývojom prešli Železnice za tých 30 rokov ? Je tu príliš veľa starých rušňov , príliš veľa starých vagónov. Vlaky v niektorých úsekoch jazdia 70km/h , na rovinkách 120 - 140 km/h . Pozrime sa do sveta – v Európe TGV , Ázia - Shinkansen , rýchlosti okolo 300km/h . Aby som bol férový - Svojho času boli pokusy s Pendolinom , ešte asi jazdí do Košíc .  V treťom tisícročí máme priecestia bez závor a bez signalizácie, atď.  ...

      Keby som tu chcel písať o všetkom čo tu smrdí , bolo by to 2000 strán . Ryba smrdí od hlavy . Železnice sú veľká firma s množstvo zákaziek. To pochopili dodávatelia, manažment aj páni riaditelia . Niektorí bývalí riaditelia to pochopili tak dobre, že za pripustenie supov k ohlodávaniu ŽSR , si odniesli tašku plnú eurošov , viď 300.000.  v batôžku jedného z bývalých súdruhov riaditeľov ....

      Na záver ostáva len dúfať, že nie Všetci riaditelia ŽSR sú tzv. 2-obálkoví . Keď je prvý krát zle, otvoríš prvú obálku – a je tam napísané „zvaľ všetko na predchodcu“  . Keď je druhý krát zle , otvoríš druhú obálku – tam je napísané „nájdi si nástupcu a napíš mu dve obálky“  .  Ešte , bolo by vhodné,  aby top manažment a riaditeľ cestoval vlakmi , aby videli , v akom stave majú podnik , za ktorý zodpovedajú. V neposlednom rade  ,  v plnej miere zodpovedajú aj za viac ako 13.000 zamestnancov ......              

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Už ste čítali?